sponsor

ANAK ANDA TERLALU NAKAL?


Melihat keletah anak-anak kadangkala memang menghiburkan hati. Namun begitu, seringkali juga, ada beberapa tingkah-laku anak-anak ini yang membuatkan si ibu-bapa sakit hati dan naik geram.

Karenah anak-anak seperti :-

Tidak Mahu Mendengar Arahan..
Asyik Bergaduh Dengan Si Adik..
Tidak Mahu Makan
Terlalu Aktif dan Sering Hilang Di Pasaraya..
Mengeluarkan Kata-kata Yang Kurang Elok Depan Tetamu & Orang Ramai..
Suka Membuat Sepah
Banyak ibu bapa yang berasa di luar kawalan dalam menghadapi kemarahan dan keganasan anak mereka. Malah,  berapa banyak ibu-ibu dan bapa yang telah berkata, "Saya rasa seperti saya gagal pada keibubapaan." Pada pendapat saya, ia tidak begitu penting mengapa anda sebagai ibu bapa tidak berkesan pada masa-apa yang lebih penting ialah apa yang anda lakukan. langkah pertama adalah untuk menyedari corak yang telah dibuat selama ini dengan anak anda. Tanya diri anda, "Apa yang tingkah laku yang saya lihat, dan apa yang saya lakukan sebagai reaksi kepadanya? "
Jika anda seorang ibu atau bapa yang yang terperangkap dalam corak tidak berkesan bertindak balas kepada anak anda, menyedari perubahan itu tidak berlaku dalam sekelip mata-ia mengambil masa. Bagaimana anda bertindak balas tidak mengelaskan anda sebagai "baik" atau "buruk" ibu bapa tetapi ia mungkin bermakna bahawa anda sebahagian daripada masalah, dan dengan itu boleh menjadi sebahagian daripada penyelesaian. Jika anak anda agresif dan bertindak keluar, ia bukan salah anda, tetapi anda perlu mengajar dia bagaimana untuk melakukan perkara-perkara yang berbeza.
Berikut adalah beberapa tips untuk membantu anda dalam pelbagai peringkat kehidupan anak anda.

>>sila klik sini untuk maklumat lanjut<<

iklan berbayar 468x 60

 
Copyright 2009 iklan mudah
Design by BloggerThemes